اجلاسیه شهدای بهداری رزم
رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در اجلاسیه جامعه بهداری و رزم استان: ۵۵ هزار رزمنده از استان مرکزی در دوران دفاع مقدس حماسه آفرینی کردند
کد خبر: ۷۸۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶ 26 September 2019

نقش موثر رزمندگان استان مرکزی در دفاع مقدس

به گزارش تابناک مرکزی -  سردار فتحیان افزود: جنگ تحمیلی جنگ همه جانبه علیه ملت ایران بود که استکبارهیچ گونه قواعد بین المللی را رعایت نکرد چرا که آمریکایی تمام قد پشت این جنگ بودند و در واقع در طی این چند صد سال اخیر همه جنگ‌های دنیا را نظام استکباری به راه انداخته و هیچ کدام از قوانین بین المللی پیروی نمی‌کنند.
وی ادامه داد: ایستادگی بر روی توان داخلی از ابتدای شکل گیری انقلاب و در دفاع مقدس در دستور کار امام (ره) قرار گرفت و لذا با نفوذ کلامی که امام (ره) به خرج داد این موضوع را رزمندگان سرلوحه کار خود قرار دادند و رزمندگان با اتکاء به توان داخلی انقلاب، جنگ را پیش بردند.
سردار فتحیان افزود: در دوران دفاع مقدس تنها از استان مرکزی ۵۵ هزار رزمنده حضور فعال داشتند و این نشان می‌دهد این استان شهید پروری است که بسیار در تربیت نیروی انسانی موفق عمل کرده است.  
وی یادآور شد این استان از تمام مناطق کوچک خود شهدای قابل توجهی به انقلاب و دفاع مقدس تقدیم کرده است و این امروز باید برای نسل جوان تبیین شود.
رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت افزود: گروه مهندسی ۴۲ قدر استان مرکزی در دفاع مقدس خدمات موثری به جبهه‌ها انجام داده و یکی از آن‌ها تاسیس بیمارستان فاطمه زهرا (س) در فاو بود که دشمن را به حیرت درآورده بود.
سردار فتحیان گفت: بیش از ۱۰۰ هزار عمل‌های جراحی حیات بخش در دوران دفاع مقدس به رزمندگان ارائه شد و امروز بعد از گذشت چهل سال دشمن هنوز مات و مبهوت آن خدمات شگفت انگیز است.
توانمندی‌هایی که در امور جبهه عملیاتی شد به برکت باوری بود که امام (ره) در وجود جوانان ایجاد کرده بود در واقع امام (ره) جوانان را باور داشتند و به همین دلیل جوانان هم پابه پای امام (ره) حرکت می‌کردند و حضورشان را عملیاتی می‌کردند.
وی ادامه داد: بعد از جنگ برای چشم انداز‌هایی که ترسیم کرده بودیم طراحی‌هایی دقیقی در نظر گرفتیم و نتیجه این طراحی‌ها این شد که امروز به این قدرت بازدارندگی رسیده ایم که هواپیمای جاسوسی دشمن را در کوتاه‌ترین زمان می‌زنیم که این‌ها همه محصول مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه روزی است 

سردار کریمی فرمانده سپاه روح الله در حاشیه اجلاسیه بهداری و رزم گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی فرماندهان در دفاع مقدس سلامت رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی بود که نگاه عمیقی که فرماندهان رزم داشتند تا حد امکان برای سلامت رزمندگان تدابیر لازم اندیشیده می‌شد.

سردار کریمی افزود: جامعه بهداری رزم در دفاع مقدس خدمات بسیار خوبی به رزمندگان ارائه کردند و خدمات آن‌ها در طول تاریخ دفاع مقدس بسیار چشمگیر است.

وی ادامه داد: جامعه بهداری و رزم در دفاع مقدس صادقانه و دلسوزانه به مردم خدمت می‌کردند امروز پیشکسوتان باید الگوی نسل جدید باشند و از هیچ فرصتی برای خدمت به مردم عزیز ایران دریغ نکنند.
جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی هم گفت: به برکت برگزاری این اجلاسیه اطلاعات و آمار دقیق ۸۳ شهید جامعه بهداری و رزم استان مرکزی احصاء شده است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری اجلاسیه جامعه پزشکی و بهداری رزم را انتقال پیام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نسل جدید و زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای جامعه پزشکی است.

 

جمالیان افزود: اجلاسیه جامعه پزشکی فرصتی مناسب شد برای برگزاری ده‌ها برنامه فرهنگی و پیش اجلاسیه که زمینه خوبی برای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه پزشکی ایجاد کرده است.
اجلاسیه شهدا


 تشییع شهید گمنام در اجلاسیه شهدای بهداری رزم استان مرکزی

 دانشجویان و مسئولین حاضر در اجلاسیه شهدای بهداری رزم استان مرکزی، پس از پایان اجلاسیه شهید گمنامی را از دانشکده پزشکی تا مسجد این دانشگاه تشییع کردند.

نقش موثر رزمندگان استان مرکزی در دفاع مقدس/ تشییع شهید گمنام

نقش موثر رزمندگان استان مرکزی در دفاع مقدس/ تشییع شهید گمنام

نقش موثر رزمندگان استان مرکزی در دفاع مقدس/ تشییع شهید گمنام

نقش موثر رزمندگان استان مرکزی در دفاع مقدس/ تشییع شهید گمنام

نقش موثر رزمندگان استان مرکزی در دفاع مقدس/ تشییع شهید گمنام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار